تاريخ انتشار :شنبه 15 ژوئن 2024.::. ساعت : 10:02 ب.ظ
فاقدديدگاه

شعار نامزدهای انتخاباتی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری چیست؟/ تغییر شعار چهار کاندیدا نسبت به شعارهایشان در ادوار قبل

شعار نامزدهای انتخاباتی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری 1403 در حالی اعلام شد که در مواردی شعار برخی از آنها، با شعارهای دوره قبلی شان متفاوت بود.
پس از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان در تاریخ ۲۰ خرداد اسامی افراد تایید صلاحیت شده را اعلام کرد؛ مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی.
بعد از اعلام اسامی از سمت شورای نگهبان نامزد های انتخاباتی شروع به تشکیل ستاد های انتخاباتی و انجام تبلیغات کردند و تبلیغات آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی یعنی ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۷ تیر ادامه دارد. نامزد ها معمولا از همان ابتدای ثبت نام برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری یک شعار انتخاباتی برای خود انتخاب می کنند.
شعار ۶ نامزد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز مشخص شده است و نامزد ها برای تبلیغات خود آنها را بکار می برند.
محمدباقر قالیباف نامزد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با شعار «خدمت و پیشرفت» به میدان انتخابات آمده است. او در اولین کاندیداتوری اش برای ریاست جمهوری، شعار «زندگی خوب برازنده ایرانی» را به عنوان شعار انتخاباتی اش برگزیده بود که به نظر می ر سد هر دو شعار قرابت های محتوایی با یکدیگر دارند و همچنان بر بهبود شرایط زندگی ایرانیان با تلاش و کار دولتمردان تاکید دارد.
شعار انتخاباتی مسعود پزشکیان نامزد این دوره از انتخابات «برای ایران» است.
مصطفی پورمحمدی شعار «دولت قرار؛ عدالت ثروت، قدرت» برای خود انتخاب کرده است.
سعید جلیلی نیز از جمله نامزد های انتخاباتی این دوره است که شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش باشکوه» را برای خود برگزیده است. جلیلی در دوره قبلی شعار «جهاد بزرگ برای جهش ایران» را برای ستاد انتخاباتی و دولت مورد نظرش انتخاب کرده بود. شعار جدید جلیلی، به لحاظ تحلیل محتوایی، می تواند حاوی موضوعات جالبی در تغییر نگرش های او و یا حداقل القای چنین موضوعی باشد.
علیرضا زاکانی با شعار «دولت خدمت» به کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمده است. او در دوره قبلی تاکید داشت که دولتش، دولت اقدام و اصلاح خواهد بود و نه دولت حرف و شعار. او این بار اما برای دولت مورد نظرش شعار انتخاباتی در نظر گرفته است.
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شعار «دولت مردم و خانواده» انتخاب کرده است. او نیزب در اولین دوره کارندیداتوری خود، شعار « ثبات و آرامش با دولت سلام» را برای فعالیت هایش برگزیده بود.  او معتقد بود: دولت هیچگاه نباید بخوابد و همیشه باید بیدار باشد. دولت باید در تمام مدت ۲۴ ساعت کار کند و به همین دلیل باید جوان باشد.

نظر خود را به ما بنویسید.