طرح مدیریت موردی در ۷۰۰ منطقه آموزش و پرورش اجرایی میشود |
تازه هاي خبر :
قانون عجیب سرویس بهداشتی در اسکاتلند
بزرگراه پارس آباد – سربند در خرداد ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری میرسد
وضعیت کرونایی شهرستان پارس آباد مغان نیازمند توجه ویژه است/ ۷۰ درصد جامعه هدف منطقه غربالگری شدند
آغاز دومین جلسه رسیدگی به اتهامات رییس پیشین سازمان خصوصی سازی
مشکل تامین آب ناحیه صنعتی پارس آباد مرتفع میشود
شنبه ۲ فروردین ۰۴
طرح مدیریت موردی در ۷۰۰ منطقه آموزش و پرورش اجرایی میشود
به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عینالله تیموری پیش از ظهر امروز در کارگاه فوریتهای اجتماعی در مدارس که به میزبانی استان اردبیل در هتل رضوان سرعین برگزار شد اظهار داشت: یکی از اهدافی که در برگزاری این کارگاههای آموزشی دنبال میشود، رسیدن روسای ادارات پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به یک زبان مشترک در کاهش مداخلات اجتماعی است.
وی با اشاره به عوامل موثر در سلامت و بهداشت روان، گفت: براساس آمار و مقایسه بهداشت جهانی در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۸ میلادی عامل اجتماعی به ترتیب ۵۰ درصد و ۵۵ درصد طی سالهای یاد شده در اختلال بهداشت روانی افراد تاثیر داشته است.
رئیس اداره مداخلات اجتماعی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عوامل موثر در بهداشت روانی افراد به زیستی و ژنتیکی ۱۵ تا ۵ درصد، محیطی و فیزیکی ۱۰ تا ۳۰ درصد و نظام مراقبت از سلامت روانی ۲۵ تا ۱۰ درصد براساس این آمارها در این حوزه نقش داشته است، افزود: با استناد به آمار بهداشت جهانی تاثیر عامل افسردگی در بیماریهای روانی افراد در سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۰ میلادی از رتبه ۴ به رتبه ۲ تقلیل یافته است.
وی با مقایسه کشورها در تاثیر بار اخلاقی در بهداشت روان افراد تصریح کرد: این عامل در کشور ایران ۲۳ درصد است و این در حالی است که در کشورهایی همچون آمریکا و چین به ترتیب ۲۶ و ۳٫۳ درصد اعلام شده است.
تیموری با اشاره به برنامههایی که در وزارت آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تدوین شده است، تصریح کرد: طرح مدیریت موردی از جمله برنامههایی است که هم اکنون در بیش از ۷۰۰ منطقه آموزشی در حال اجراست.
رئیس اداره مداخلات اجتماعی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح از دو سال پیش در مناطقی که دانشآموزان در معرض خطر یا پر خطر وجود دارد اجرا می شود، گفت: افرادی که مسئولیت این مدیریت را در این مناطق بر عهده دارند، به صورت تخصصی آموزشهای لازم را دیدهاند.
وی رسیدن به زبان مشترک در رابطه با مداخلات اجتماعی و نیز به روز کردن اطلاعات در آشنایی با نحوه درمان مداخلات اجتماعی دانشآموزان را از جمله اهداف مهم کارگاههای آموزشی روسای ادارات پیشگیری از آسیبهای اجتماعی عنوان کرد.